سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 37
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

معرفی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور رییس دانشگاه در جشنواره خدمت

.

رییس دانشگاه
علوم پزشکی شیراز با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «فارسی شو» و در حاشیه برگزاری
جشنواره خدمت، دستاوردهای دانشگاه در حوزه سلامت را معرفی کرد.

 


به گزارش
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی بهادر» ضمن حضور در محل برپایی
جشنواره خدمت در بوستان آزادی، با بازدید از غرفه دستاوردهای دانشگاه در جشنواره
خدمت، روند خدمات رسانی این غرفه ها به مراجعان را بررسی کرد.

 


او در
ادامه در برنامه زنده تلویزیونی «فارسی شو»، حضور یافته و دستاودهای دانشگاه و پروژه
های هفته دولت سال جاری را به بینندگان معرفی کرد.

 


رییس
دانشگاه با این توضیح که بیشترین خدمات در سطح استان فارس و بالاترین تعداد خانه
بهداشت کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: این دانشگاه در سطح استان
پهناور فارس، گسترده ترین حجم ارایه خدمات را داشته و با هزار هیات علمی و بیش از
10 هزار دانشجوی در حال تحصیل در رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی مشغول به فعالیت
است.



دکتر
بهادر با اشاره به اینکه 12 هزار کارمند این دانشگاه به ارایه خدمات در سطح استان
و خانه های بهداشت مشغول هستند، ادامه داد: این دانشگاه دارای هشت معاونت بهداشتی،
آموزشی، تحقیقات و فناوری، دانشجویی فرهنگی، درمان، غذا و دارو، بین الملل و توسعه
مدیریت و منابع است که در حوزه های مختلف برای سلامت مردم در حال فعالیت بوده و وظیفه
دارد به جمعیتی نزدیک به چهار میلیون نفر، خدمات رسانی کند.

 


اولویت
های سلامت در استان فارس



رییس
دانشگاه با بیان اینکه تنها در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهید مطهری در شیراز،
نزدیک به یک میلیون نفر در سال به صورت سرپایی خدمات دریافت می کنند، گفت: بسیاری
از اساتید مجرب، حاذق و معروف در کشور و حتی در جهان نیز، در این مرکز درمانی
مشغول به فعالیت هستند.



دکتر
بهادر آموزش و پژوهش، بهداشت جامعه، ارایه آموزش های موردنیاز با هدف پیشگیری و
خودمراقبتی در سلامت جامعه را از وظایف این مجموعه برشمرد و افزود: در سال جاری،
بزرگترین پروژه پیشگیری و غربالگری سلامت را با موضوع «بسیج ملی کنترل فشارخون» برای
نزدیک به دو میلیون و 400 هزار نفر انجام شد که حدود 700 مورد از گروه هدف این
غربالگری ها، از بیماری فشارخون بالای خود بی اطلاع بودند.



او با
اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه به کاهش بیماری در جامعه و کاهش هزینه های
درمانی کمک می کند، تاکید کرد: نخستین عامل کمک کننده در سلامت جامعه، خود مردم هستند
که با خودمراقبتی می توانند از ابتلا و شیوع بیماری ها جلوگیری کنند؛ این هزینه ها
بار ملی برای خانواده ها و جامعه داشته، در حالی که می تواند برای توسعه و پیشرفت
کشور مانند ایجاد کارخانه ها و توسعه راه ها هزینه شود .



دکتر
بهادر با بیان این موضوع که اسراف در مصرف مواد غذایی موجب بروز بسیاری از بیماری
ها می شود، از مردم خواست تا با رژیم غذایی مناسب از مواد غذایی به اندازه کافی استفاده
کرده و با توجه به موضوع شهرنشینی و کم تحرکی، به فعالیت بدنی و ورزش بپردازند.



ارایه
خدمات و دستاوردهای دانشگاه در حوزه سلامت



رییس
دانشگاه با بیان اینکه در حوزه پژوهش در جایگاه دوم کشوری و در بسیاری از رتبه بندی
های علمی، در جایگاه کشوری و جهانی و صاحب رتبه های برتر هستیم، عنوان کرد: سالانه
نزدیک به هزار و 600 مقاله در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به چاپ می رسد و نزدیک به
دو هزار طرح پژوهشی نیز، در حال اجراست؛ این دانشگاه نزدیک به 15 محصول را نیز، با
هدف اشتغال زایی، توسعه دانشگاه های نسل سوم، ایجاد ثروت، سرمایه گذاری، توسعه و
پیشرفت کشور تجاری سازی کرده است.

 


طرح ها
و پروژه های هفته دولت



این
مقام مسوول در رابطه با طرح ها و پروژه های هفته دولت گفت: یکی از خدمات دولت
تدبیر و امید به مردم، طرح تحول نظام سلامت است که موجب افزوده شدن تخت های بسیاری
به بیمارستان ها در سطح کشور شد به کمک بسته ای به نام «هتلینگ» بسیاری از
بیمارستان های فرسوده بهسازی شدند.



دکتر
بهادر با اشاره به اینکه دستاورد طرح تحول نظام سلامت در کاهش هزینه های درمانی،
افزود: این طرح، با کاهش 5 تا 10 درصدی فرانشیز سبب کاهش هزینه های درمانی مردم شد
و کماکان نیز در حال اجراست.



او با
بیان اینکه در سال گذشته دو بیمارستان 64 تخته خوابی در استان و یک مرکز قلب در
شهرستان آباده راه اندازی شد، اضافه کرد: در همین بازه زمانی نزدیک به 42 مرکز
درمانی با بیش از 1200 نوع تجهیزات پزشکی و با اعتباری نزدیک به 38 میلیارد تومان
تجهیز شد که دستگاه های ام. آر. آی و جدیدترین تجهیزات چشم پزشکی، از جمله این
تجهیزات است.



او با
اعلام اینکه 30 تا 40 درصد از بیماران استان های همجوار از مراکز درمانی این استان
خدمات دریافت کرده و نزدیک به 10 تا 15 درصد مراجعان نیز، مربوط به استان های
دوردست هستند، گفت: این دانشگاه در ارایه بسیاری از خدمات درمانی، دارای رتبه های برتر
کشوری است.



او
ادامه داد: در هفته دولت سال جاری، سه مرکز خدمات جامع سلامت در شهرهای شیراز،
فیروزآباد و زرین دشت و 
هفت
خانه بهداشت در شهرستان های رستم، لامرد علامرودشت و حاشیه های شیراز افتتاح شد.



دکتر بهادر یادآور شد: افتتاح
سه کلینیک ویژه در شهرهای سپیدان، کازرون و ممسنی، 9 پایگاه سلامت در روستاهای
استان، راه اندازی چهار بخش بیمارستانی در بیمارستان های استهبان، سپیدان و بیضا،
توسعه بیمارستان حافظ، راه اندازی یک بخش بزرگ در بیمارستان خرامه و تکمیل پروژه
ها و زیرساخت ها در بیمارستان های سپیدان و آباده که در مجموع با اعتباری نزدیک به
26 میلیارد تومان انجام گرفت و نزدیک به 12 هزار مترمربع زیربنا داشته است، از
جمله طرح ها و پروژه های افتتاح شده در هفته دولت سال جاری است.



رییس
دانشگاه با بیان اینکه پروژه های دیگری نیز در حال اجراست که در آینده به مردم
اعلام می شود، تاکید کرد: تلاش می شود تا مردم در محل زندگی خود، از خدمات بهداشتی
و درمانی بهرمند شوند؛ چرا که یکی از افتخارات کشور ما داشتن سیستم شبکه ای در
نظام سلامت است که مراحل درمان از یک پایگاه سلامت یا خانه بهداشت آغاز شده و به
یک مرکز درمانی و بیمارستان بزرگ ختم می شود و بسته به جمعیت مردم هر منطقه، در مراکز
درمانی 32 تا هزار تخته خوابی به مردم خدمات رسانی می شود./103



پایان
خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9279
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب